<<< nowszy Czytaj następny news starszy >>>

2022-04-11 09:14:27

Wycieczka Auschwitz- Kraków- Energylandia

7 kwietnia 2022 roku pięćdziesięcioosobowa grupa uczniów ZST udała się na kilkudniowy wyjazd na południe Polski. Wyruszyliśmy w czwartek o 4.00, pogoda nie zapowiadała się optymistycznie. Miało być bardzo zimno i „mokro”. Na szczęście były to tylko prognozy. Kiedy dojechaliśmy do Oświęcimia, było słonecznie i ciepło. O godzinie 12.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem Niemieckiego Obozu Zagłady Auschwitz – Birkenau. Na większości z nas miejsce to wywołało wstrząsające wrażenie, uświadomiło tragedię Holocaustu. Około 17.00 zakwaterowaliśmy się w hotelu w Krakowie i integrowaliśmy się.

Następny cały dzień poświęciliśmy na zwiedzanie dawnej stolicy Polski. Atrakcji było wiele a do największych można zaliczyć: Wzgórze Zamkowe Wawel i Zamek Królewski, Stare Miasto – Droga Królewska, Rynek Krakowski, Bazylikę Mariacką , Sukiennice, Muzeum Wyspiańskiego i Muzeum Narodowe. Ogromne wrażenie wywarł na nas spacer na Krakowski Kazimierz – jedną z dzielnic Krakowa. Do hotelu wróciliśmy dopiero około 20.00, bardzo zmęczeni, ale jednocześnie usatysfakcjonowani.

Kolejnego dnia bardzo wcześnie mieliśmy pobudkę, ponieważ już od 10.00 chcieliśmy korzystać z atrakcji w Zatorze. Ze względu na pogodę (drobny deszcz) cały Park Rozrywki Energylandia mieliśmy praktycznie dla siebie. Mogliśmy korzystać ze wszystkich urządzeń rozrywki, takich jak: rollercoaster, karuzele, braliśmy udział w pokazach i widowiskach edukacyjnych. Po całym dniu atrakcji, do Kolna wróciliśmy około 3.30

Wyjazd był bardzo udany, nie możemy się doczekać kolejnych. Być może będzie to spływ kajakowy Krutynią.